Running Debian Linux on Android device natively - The Quantified VC - Medium

lundi 2 décembre 2019

Running Debian Linux on Android device natively - The Quantified VC - Medium

Last year I picked up a decent mid-end and relatively “open” LG Optimus phone while I was in Florida. I rooted it, installed a custom ROM with the latest security patch level, hardened it in every feasible way, and kept it as FLOSS as possible. It worked out great for my needs and traveled with me quite a bit. A few weeks ago, I got a new OnePlus One and decided to turn the LG phone into a development device / playdough.

“Why don’t I turn this phone into a full-blown Linux server and run web services on it as if it were a Raspberry Pi ?” The thought kept popping into my head. So I spent much of the first week of September investigating the possibilities.