GPD Pocket, The 7-Inch Ubuntu Laptop is Now Live on IndieGoGo - OMG ! Ubuntu !

dimanche 12 mars 2017

GPD Pocket, The 7-Inch Ubuntu Laptop is Now Live on IndieGoGo - OMG ! Ubuntu !

It took the little 7-inch laptop less than 7 hours to leap over its $200,000 fixed funding goal. This means the device will (barring any hiccups) be produced.

They say big things often come in small packages, and this computer aims to live up to that, with 7-inch full HD touch display, a quad-core Intel Atom processor, 8GB of RAM, and 128GB of storage. The laptop is available with a choice of Windows 10 or Ubuntu 16.04 LTS.

GPD has produced a number of Android-based gaming devices, and successfully crowdfunded and delivered a Windows-based product last year.

This track record of delivering products will help allay fears that the GPD Pocket is some sort of scammy ‘over promise, never deliver’ vapourware campaign. While no crowdfunding project is guaranteed, you should feel a little more confident about backing this one.